Adrenaline shot in san gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu Adrenaline shot in san gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu

Adrenaline shot in san gil

Blijf op de hoogte en volg alissa en nina

09 Februari 2016 | Colombia, San Gil

Hola,

Zo wat als een rustig dagje leek te beginnen, eindigde met coca cola en chipjes , trillende benen en een ervaring om nooit meer te vergeten.

Om 8:15 gingen we weer ontbijten. Dit keer kreeg Nina wel koffie zonder suiker, door haar gezichts uitdrukking begrepen ze wel dat ze dit niet lekker vond haha! De gidsen waren wat verlaat maar dat maakte ons niet zo uit. Al werd Nina met de minuut zenuwachtiger. Eenmaal toen het busje er was met nog andere mensen er in was er geen weg meer terug. We waren onderweg naar de berg Chicamocha, de enerhoogste berg van zuid-Amerika. Vanaf deze hoge berg gingen we namelijk Panapente, of wel paraglide!

Onderweg raakte we aan de praat met wat mensen, Nina voelde meteen een klik want ze waren net zo bang als haar. Ik vond het ondertussen allemaal alleen maar super vet en kon niet wachten de lucht in te gaan. Na een korte stop reden we veder, hoger en hoger en het uitzicht werd steeds mooier. In de bus begon de spanning te stijgen bij de meesten. Ik vond het alleen nog maar leuker hoe hoger we gingen.

Eindelijk waren we er, op de enerhoogste berg van zuid-Amerika waar wij zo over heen zouden gaan vliegen. We kregen een korte uitleg hoe het in zijn werk ging. De man vertelde bijvoorbeeld hoe hoog we zouden gaan, 2000 tot 3000 meter boven de zeespiegel! Hahaha Nina haar gezicht en die van de andere vertrokken. Ik was nog steeds wel rustig. Je kon zelfs extra spanning aan je vlucht laten toevoegen door ze wat kunstjes te laten doen.

Nina mocht als eerste van ons twee. Super stoer hoor, ze ging gewoon ondanks dat ze het dood en dood eng vond. Het enige wat je moest doen was rennen net zolang tot je de grond niet meer voelde en dan kan je gaan genieten van het uitzicht. Nina heeft de hele vlucht gespannen in haar tuigje gezeten, en de instructeur maar zegen dat ze moest realexen haha! Ze is in de wolken geweest vandaag en daar was het maar koud haha! Ze zag de vogels onder haar vliegen zo hoog zat ze. Wat misschien wel leuk is om te vertellen is dat Nina dacht toen we dit gingen boeken dat we gingen fietsen op een tandem. Ze noemde het namelijk een tandemvlucht. Ze zei steeds: Alissa ik was toch liever gaan fietsen hahaha!

Toen Nina nog in de lucht was was ik aan de beurt. Gelukkig was er een meisje zo lief om met mij telefoon foto's te maken als ik zou gaan vertrekken. Eindelijk mocht ik, ik was als laatste. WOEHOE daar ging ik dan, genieten van het uitzicht en de bergen. Helaas was het genieten van korte duur haha! Hoe hoger we gingen hoe misselijker ik werd en als ik dacht niet hoger meer te gaan gingen we dat toch. Na een tijdje begon de jongen te praten tegen me en had ik niet meer z'n last van me misselijkheid. Dus toen hij vroeg of ik de extra kunstjes wel wou dacht ik, ja waarom niet dit doe je maar een keer in je leven!
Misschien had ik dit beter niet kunnen doen, die gek ging wel 30 rondjes draaien ofZo ik werd helemaal misselijk in dat ding haha! Kan niet ontkennen dat je er inderdaad een enorme adrenaline kick van kreeg. Helaas ook wat bijwerkingen. Eenmaal op de grond stond ik te trillen op me benen maar voelde me alleen een beetje misselijk. Maar ik zag er anders uit dan ik me voelde, de mensen zeiden dat ik wit keek hahah ze kwamen met zoete koekjes aan en ze bleven maar kijken. Ik was nog niet bijgekomen of we moesten al weer terug in een busje slingerend door de bergen. Ook niet z'n succes dus haha!

Eenmaal bij het hotel moesten we echt even bijkomen! Dus wij wat coca cola gekocht en zakje chips. We zeiden toen beide dit doen we nooit meer! Maar wat vinden we ons zelf stoer dat we het gewoon even gedaan hebben! Na een tijdje werd mijn nooit meer al: de volgende keer denk ik wel eerst 10x na. Tot na een paar uur en toen heb ik een deal gesloten met pap. Als hij gaat ga ik ook weer! Dus pap wanneer gaan we???

De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan en vooral super trots op ons zelf geweest!
Een ervaring rijker die weer van de Bucketlist af kan!

Morgen naar giron voor onze laatste nacht in het warme klimaat voordat we weer naar Bogota vliegen.

Tot snel weer!

  • 09 Februari 2016 - 09:37

    Karijn:

    OMG! ! Dat is wat anders dan op een paard door de bergen te draven! Heel gaaf

  • 09 Februari 2016 - 17:01

    Loes:

    Hahaha dus nu weet Alis ook hoe Nina zich in Disneyland voelde na de attractie.
    Super stoer en vet hoor!!
    Volgende keer ga ik mee zo'n vlucht maken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Gil

alissa en nina

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 5761

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 16 Februari 2016

Colombia 2016

Landen bezocht: