Dagje taxi - Reisverslag uit Bogota, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu Dagje taxi - Reisverslag uit Bogota, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu

Dagje taxi

Blijf op de hoogte en volg alissa en nina

13 Februari 2016 | Colombia, Bogota

Hola,

Gister een lang dagje in de taxi door gebracht! Dus was te moe om te schrijven haha!

's Morgens om 8:00 werden we opgehaald om naar de zoutmijnen te gaan. De taxi-chauffeur was erg vriendelijk en kon een beetje engels. Wat we raar vonden was dat er geen gids was. We vroegen het nog maar hij begreep het niet. Dus we hadden zo iets van het komt wel goed, ze hebben elke keer nog alles goed geregeld. Na een lange rit van 2 uur kwamen we eindelijk bij de zoutmijn aan. Hij had een navigatie aan staan maar zelfs daar mee lukte het hem niet de goede weg te rijden. Hij bleef op ons wachten tot we terug waren. We hadden een probleem wie ging nu de entree betalen voor ons? Na een tijdje de una maar gebeld en gevraagd hoe dit zat. De chauffeur zou dit moeten betalen, hij had geen geld bij zich dus belde een andere chauffeur ricardo( had ons opgehaald van het vliegveld) ons of we zelf het konden voor schieten. Hij zou later in de middag dit in het hotel terug komen betalen. Oke dus wij naar binnen en toen moesten we wachten op de gids die mee de mijnen in ging.
Eindelijk gingen we de mijnen in, we kregen een helm op en toen mochten we naar binnen. Het was 80 metee onder de grond maar super mooi! Hij wist veel te vertellen over de mijnen en we hebben nog een wens gedaan.

Na een leuke tour liepen we weer terug naar de taxi. De chauffeur was weer even vriendelijk als altijd en starte de rit om ons naar cerro monseratte te brengen. Ik viel in slaap want was dood moe. Af en toe keek ik om me heen waar we waren en dacht bij me zelf volgensmij rijd hij niet goed. Nina zei dat hij fout gereden was en nu weer goed zat. Na nog een uur in de taxi te zitten begon mijn geduld aardig op te raken. Ik zag steeds alles behalve het centrum aan gegeven staan en hij reed in eens weer van de grote weg af. Ik vond het maar raar. Hij verontschuldigde zich een paar keer en legde uit dat hij de drukte probeerde te ontwijken. In eens zag ik sud(zuid) op de borden staan terwijl we naar noord moesten. Ik zei tegen Nina dat we echt de stad weer uit reden nu. Hahaha onze gezichten gingen steeds meer op onweer staan. Die man had een navigatie maar daar snapte hij niks van. Ik was ondertussen helemaal klaar met de taxi en dacht alleen maar breng me maar naar het hotel. Haha Nina had precies het zelfde.
Eindelijk na 3 uur in de taxi waren we er.

Dus wij alle 2 super sjagerijnig, stond er ook nog een rij om naar boven te kunnen. Dus wij zeiden tegen elkaar we gaan naar boven maken een foto en gaan weer naar beneden. Om 4 uur begint de spits namelijk en die wouden we voor zijn, want dat is een hell!! Het uitzicht was veel mooier als de vorige keer en we hebben ook nog wat leuke dingetjes gescoord op de berg. Dus toch maar goed dat we gegaan zijn.

Eenmaal beneden stond er geen taxi meer. Tsja en nu??? Ikke daar heen lopen en zoeken, alle 2 meteen weer geïrriteerd haha! Bleek dus dat hij daar niet stil mocht blijven staan dus rondjes moest rijden. Dus gelukkig kwam hij er al weer aanrijden. Eindelijk richting het hotel en gelukkig in een rechte weg meteen goed naar ons hotel gebracht.

's Avonds natuurlijk weer naar crêpes and waffles geweest! Dat maakte de dag weer goed. Vandaag een lui dagje en lekker uitgeslapen. Morgen gaan we naar een markt en zal ik weer een verhaaltje schrijven.

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

alissa en nina

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 5750

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 16 Februari 2016

Colombia 2016

Landen bezocht: