Bezoek aan mijn familie - Reisverslag uit Bogota, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu Bezoek aan mijn familie - Reisverslag uit Bogota, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu

Bezoek aan mijn familie

Blijf op de hoogte en volg alissa en nina

02 Februari 2016 | Colombia, Bogota

Hola amigo's

Vandaag zijn we na een rustige nachtje vroeg opgestaan.
We gingen om 9:00 ontbijten en daarna ons klaar maken voor vertrek.
Om 10:00 hadden we afgesproken met de tolk.
Het is een drama hier in het verkeer dus we vertrokken dik 45 minuten later.
Maar dat was geen probleem want we konden heerlijk buiten in het zonnetje wachten. Nina kreeg nog bezoek van een vlinder, die heerlijk rustig op haar voet ging zitten.

Eenmaal in de taxi was het weer een chaos, overal auto's en wel 10 rotondes die op het Keizer Karelplein leken. Iedereen duwt ook maar zijn auto er voor en doet maar. We hadden onderweg contact met me zus zodat ze wist wanneer we er waren. Eenmaal daar aangekomen heb ik een bloemetje gekocht voor bij de grafsteen en hebben we me zus gebeld dat we bij de ingang stonden. Ze waren er al, ze waren het graf aan het schoonmaken. Mijn moeder, zus Diana met haar 2 kindjes, zus Sandra met haar kindje (echt te schattig) waren er. Mijn broer Jhon was aan het werk maar kwam nu snel op de fiets even ook naar het graf.
We zijn toen met z'n alle naar de grafsteen gelopen en heb het bloemetje er bij gelegd. Me zus had het er erg moeilijk mee vertelde ze om hier te zijn omdat het haar herinnerde aan de tijd dat de hele familie nog samen was. De familie is nu een beetje uit elkaar gevallen. Mijn moeder vertelde ook dat ze het nog steeds niet kan geloven en wil geloven dat hij is overleden. Het was fijn om er samen te zijn, voelde ook alsof ik eindelijk wat kon betekenen voor hun.

Na een tijdje zijn we naar een winkelcentrum gegaan want het was zo warm daar, en er was ook een flinke bosbrand aan de gang daar. Overal helikopters om te blussen. Dus de lucht was ook niet al te fijn daar. We zijn een stukje gaan lopen en toen daar wat gaan drinken en eten samen. Kip natuurlijk weer haha! We hebben ook iets typisch colombiaans op Arepa, dat was iets van mais en bloem. Niet zo heel lekker vonden wij.
Veel gekletst samen dat was wel heel fijn. Me moeder had ook nog een goed recept tegen een kater, dat at mijn vader heel veel. Dus nina en ik vroegen hoe we dat moesten maken want dat kunnen wij nog wel eens nodig hebben haha! Dus voor hier iedereen met een kater, bijvoorbeeld dadelijk tijdens carnaval het recept

Water
vlees: kip of ribjes
aardappels
courget
Dit samen laten koken en dan smullen maar!

Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel, waar we nu lekker aan het bijkomen zijn van de lange, leuke dag. De zon is warm, nina is al goed verbrand in haar nek. Dat voordeel heb ik dan weer, ik verbrand niet zo snel. Het is hier echt al lang droog, de mensen hier zijn op regenen aan het wachten vertelde Cindy, de tolk. Zo dadelijk gaan we uit eten en daarna weer op tijd naar bed morgen een leuke dag voor de boeg.
We gaan de stad verkennen door middel van een city trip.

Voor nu voor jullie slaap lekker en tot snel weer!

  • 03 Februari 2016 - 11:19

    Ernst En Kitty:

    veel plezier en pas goed op

  • 03 Februari 2016 - 11:25

    Jill:

    Hee Alissa!

    Super leuk om te lezen, nog heeel veel plezier daar :)!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

alissa en nina

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 5755

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 16 Februari 2016

Colombia 2016

Landen bezocht: