Survivel in san gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu Survivel in san gil - Reisverslag uit San Gil, Colombia van alissa en nina - WaarBenJij.nu

Survivel in san gil

Blijf op de hoogte en volg alissa en nina

08 Februari 2016 | Colombia, San Gil

Hola,

Gister avond nog heerlijk genoten van ons diner, de plaatselijke pizzaboer en een wijntje. Helaas voor korte duur want ik zag weer overal gekke beesten dus toen zijn we op bed gaan liggen. Een voordeel heb nu me boek uit en Nina is niet gestoken door muggen. Dat kan ik dan weer niet zeggen haha al weer een paar bulten op me been.

Vanmorgen lekker ontbeten met weer een vers sapje en toen kwam de taxi ons al weer ophalen. Vandaag stond er raften en naar de watervallen Juan cari in san gil. Als eersten gingen we raften op de rivier la fonce. We hadden een gids die maar een beetje engels sprak maar dat was Goed voor me Spaans! Moet zeggen dat het me aardig af gaat. Eenmaal ingesnoerd in een zwemvest en helm op waren we klaar voor vertrek. Het was erg leuk, en de gids vond ons ook wel leuk want heeft ons uitgelachen. We vielen namelijk in het water, natuurlijk net in z'n stroomversnelling dus pakte nog wat rotsen mee haha! Toen moesten we in de bood zien te komen, deze keer hielp hij ons nog. Na een tijdje konden we lekker zwemmen! Dus wij van die boot af in het water lekker genieten en vooral ook afkoelen. Alleen toen moesten we weer terug in de boot en dat was nog niet zo makkelijk. De gids maar lachen en wij maar spartelen. Maar het is ons uiteindelijk gelukt! De natuur was geweldig en hebben veel mooie dieren gezien, vogels, vlinders en leguanen. Nina vond de rafttocht op de fatamurgana lijken uit de Efteling zo met dat bootje tussen al die bomen door haha! Ik vond het meer pirates of the caribean uit Disneyland lijken vanwegen de stroomversnellingen.

Daarna gingen we door naar de waterval. We werden voor bij het park afgezet en konden zelf het pad volgen, dit was 30 min lopen. Maar pffff in de hitte en alleen maar berg op viel dit me nog niet mee. Nina vond het wel mee vallen. Eindelijk aangekomen bij de watervallen was het adembenemend mooi! Hebben een uur daar gezeten en genoten. We zagen nog een hele mooie vlinder, een fel blauwe met zwart. Na een tijdje zijn we weer terug gelopen dit was berg af en vond ik veel leuker, beetje spannend ook nog omdat je soms best stijl naar beneden liep over ongelijke stenen. Dit vond Nina dan weer minder leuk. Na 3x bijna gevallen te zijn kwamen we weer bijna aan bij de taxi en gingen we weer lekker terug naar het hotel.

Morgen word een spannende dag met veel adrenaline! We gaan paraglide op de chicamocha een van de hoogste bergen in latijn Amerika geloof ik.

Voor nu gaan we lekker slapen dadelijk en zeg ik weer,

Hasta luego!

• 08 Februari 2016 - 10:10

Anja:

Hola Alissa y Nina,

Hopelijk lukt het nu om een reactie te plaatsen (storing site).

Wat een avontuur! Prachtige natuur, bergachtig en veel groen! Veel plezier vandaag bij het paragliden.
    We zien de foto's vanavond wel weer op jullie reisdagboek verschijnen.
    Balen van de musquito's. Goed insmeren (wijze raad, haha).
    Liefs Sjaak en Anja xxx Adios

• 08 Februari 2016 - 10:54

Marlien:

Hoi Alissa en Nina,

Wij hadden jullie wel willen zien spartelen om weer in de boot te komen. Zijn er geen video opname van gemaakt?
    Heel veel plezier met het paragliden en doe voorzichtig aan.

Heel veel groetjes,
    Thijs en Marlien